Sunday, 8 May 2011

laki tahu merajuk jugak ke???


Lelaki merajuk??kompen nakal giler kn muke dye..hehehehe..
laki nie lau nk tw egonyer tinggi melangit...xnk mengaku diri 2 lemah..sory kat laki lua sana yekk..bukan sje nk kte la..p mmg da kenyataan cm 2..

si perempuan: u merajuk ngn i ek??ckp tol2 u..
si laki: eh mne de la..u ingt i cm buak kecik ke nak merajuk2 nie..eh tolong la sket..

hahahaha tengok!!..bese laki selalu cm 2 lajawapan dye ble xnk mengaku..padahal lam hati..(ko ingt ako sorang je ley merajuk??aku pom boleh la...)

Nie dye tanda2 laki ble da merajuk 

1. Diam Seribu Bahasa>>>>Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiayakan atau dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.

2. Asyik Buat Tak Tahu>>>>Dia akan buat tak tahu dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh je. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.

3. Menolak Untuk Makan Bersama>>>>Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti "awak makan la dulu, saya kenyang lagi la..lagipun, saya dah makan dengan kawan saya tadi" (walhal perut lapar... nak uji dorang, kita dok je sila depan dorang, sambil makan... )


4. Masam Muka>>>>Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je! (amik hanger, gantung kat muncung dia)

5. Baca Surat Khabar>>>>Bab ni memang tabiat orang lelaki. Tapi kalau surat khabar tu dibaca banyak kali tanpa sebab maknanya jiwa dia tak tenteram & ada sesuatu yang mengganggu diri dia. Lagi-lagi pulak kalau tengah-tengah malam buta.(nie lau laki yg mmg membace la)

6. Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam>>>>Dia akan tengok TV tu sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan kegemaran dia. Mata dia di TV tapi hatinya ke lain. Kita kena peka beb!(mcm la mlm2 de cite best..wt bil elektrik melambung jek)

7. Keluar Rumah Tanpa Beritahu>>>>Ada lelaki yang tak akan memberitahu mana dia nak pergi. Nak protes la tu kononnya. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat dek je!(eleyh..ingt wt cm 2 ley wt skit aty pompuan ke??..xheran la..huhuhu)

8. Matikan Telefon Bimbit>>>>Ha ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong la,henfon wt hal la..eleyh iingt kite percaye ke ckp ye 2... tp Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat... Alaa, bila dah rindu call jugak last-lastnyer!

9. Hisap rokok>>>>Macam tak pernah dapat rokok setahun...(bg yg isap rokok la...p yg xisap rokok pom buat2 nk isap rokok..nie yg dila pntang skli...isap rokok 2 knon macho sgt ke???membazir duet jela..bek simpan de pekdohnyer jgk..)
olololo..hahahha..buruk tol muka laki bile merajuk kan..

yarkkk..burung pom nk merajuk jgk ke??


Thanks For Reading My Entry


Jumm LIKE :)

4 Budak Baik:

♕ Mr.IX ♂ said...

laki pn ada feeling gak nk merajuk2...haha

singgah2 sini yer...

gadismaya said...

hehehe...ooo..gituu

Dieyla dila said...

Mr.IX: hehehhe..p xyah la nk melebih2 cm pompuan kn..sket2 sudah la..xssh mne nk pujuk..hehehhee

Dieyla dila said...

gadismaya:hehehehe..cm 2 ler rupenyer laki majuk...