Sunday, 21 August 2011

cinta atau suka??



Cinta – Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yang ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je.

Suka – Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita.

Beza Suka Dan Cinta



1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.
2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.
3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.
4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.
5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja.
6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka.
7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut jua menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.
8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.



:-)



Thanks For Reading My Entry


Jumm LIKE :)

Tuesday, 16 August 2011

terserempak ngan si dea..:)

makk oii..da bersarang da blog dila nie...
rinduwnya nk tulis blog..n now da tulis da..hehehheehe

dila sbnarnya bnyak nk cite tp cite bnyak2 nt bosan lak kn...
hurmm..spnjang prktikal nie ad yg best..ad yg x best...

dila sbnarnya da lme da tercari2 tuan empunye diri si dye 2...n last2 nmpak jgk time perhimpunan bulanan bwu2 nie..
hehhehe...seronok tw x??1st dila trpndang la dye..muka dye mmg dila xpnh tgk..lam aty.."eh,org bwu ke 2"..

dye tengok je dila n senyum2 kat dila..ayooooo..malu siot..xtw nk letak mne da muka nie..hahahha

cepat2 dila tgk arah len....n pas mjlis abs dila xnpk da muke dye..huk...dila xtw pom dye duk kat mne..dila gk kat jabatan bangunan xde pom dye 2....

n lam kol 4 lbih si iba nie gtw ade dax bngunan nk knl...adehhh..malu nya..dye prasan ke dila pndang dye pg td???hahaa....malu bertambah2 ag nie..hehhehee...dila pe lg wt muka selamba smbil angkat muka n tunjuk muka cute..kihkihkih..

kali ke 2 dila jupe lg kat korporat...time 2 nk p baiki pc..n ternmpak dye smbil senyum lebar ngn moto fuhh..smart giler moto..nek pom da cm ala2 plakon korea je..huhuhu terlebih memuji da nie...

n kali ke 3 lak jupe lagi..time 2 dila da thumbprint da nk balik..n paling ke kanan npak lg si dye ngh tergesa2 pegi kat moto nak blik..tp dye xnmpak dila time 2....

kali ke 4 plak,dila jln ngn kak rose nk mntak sign...korang nk tw x dila jupe sape???ehemm..
si dia la..sape lagi..dye ngn muka terkejut..n dila pom terkejut cz ta sngka leh jupe dye kat c2...n now dila da tw mne tempat dye mnyorok ary2..hehehe...

n perkataan dye keluarkan n dila dgr..dye ckp len kali dtg lagi ye..hahahah...malu nya muka nie...aku hanya mmpu tersenyum sahaja....:)







Thanks For Reading My Entry


Jumm LIKE :)

Saturday, 6 August 2011

hurmmmmm

arghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!! xbest tol ase idup nie...
kat tmpat keje pom still ase keseorangan...

#$%^&*())(*&@#$%^&*)(..

ble nk berakhir???sampai biler??sume org suke maen2 kan aku....benci nya...arap aku sabar je...
aku xleh nges2 dah..aku da besar..huk...





Thanks For Reading My Entry


Jumm LIKE :)